BATTERIJ

batterij scamper 2

Informatie over de batterij Li-ON / LiPo (LiMnO2)

Waarschuwing, voorkom gevaarlijke situaties, elektrocutie, letsel, brand, schade en defecten door:

  • Lader en batterij te behoeden voor kortsluiting.
  • De oplader nooit te openen.
  • Ontvlambare, Brandbare en Explosieve stoffen op veilige afstand van oplader en batterij te houden.
  • Lader en batterij altijd op een koele, droge, schone, stofvrije veilige ondergrond te plaatsen.
  • Nooit iets op de lader en batterij leggen tijdens het opladen.
  • Lader en batterij buiten het bereik van kinderen te houden.
  • Lader en batterij nooit in de directe zon te plaatsen.
  • Sluit altijd eerst de lader aan op de batterij en daarna de stekker aan het stopcontact. De acculader werkt op 110V/230V netspanning middels een regulier stopcontact. Een autolader kan optioneel bij ons aangeschaft worden.
  • De connectiepunt bevindt zich per model op verschillende locaties (Lees meer in de handleidingen) Er brandt een rood lichtje op de lader wanneer deze oplaadt. Het lampje wordt groen wanneer de batterij vol is.
  • De batterij is van Lithium polymeer Magnesium, deze mogen na iedere fietsbeurt aan de lader.
  • De batterij laadt de eerste uren het meest, bij lading vanaf 75% gaat het (bij)laden langzamer. Gemiddelde laadtijd is 7 uur.
  • Het is beter voor de batterij deze na gebruik op de lader aan te sluiten. De lader stopt met laden zodra de batterij vol is. Wanneer de lader klaar is dan mag de lader worden ontkoppeld.
  • Zorg dat de batterij altijd vorstvrij en droog wordt opgeslagen.
  • Wanneer de fiets voor langere tijd niet wordt gebruikt, plaats de geladen batterij buiten de fiets.
  • Het is aan te bevelen de batterij initieel 2 á 3 keer wat evrder te ontladen.
  • De actieradius is mede afhankelijk van diverse omstandigheden als; weer, parcours, gewicht berijder, bagage, bandenspanning, stand van de PAS (elektrische motorondersteuning), remmen en optrekken.

De eerste keer mag u deze wat verder leeg rijden alvorens op te laden, u mag dit zelfs 2 tot 3 keer doen. Deze batterij mag altijd opgeladen of bijgeladen worden. De batterij prestatie is minder als de temperatuur lager is, zorg dat de batterij niet in de vrieskou blijft.
Wanneer de fiets langere tijd niet wordt gebruikt, laadt dan de batterij volledig op. Bewaar de batterij bij voorkeur apart van de fiets. De batterij houdt de energie zeker voor 3 maanden vast, dus bijladen is niet nodig.

DUS: opladen na iedere fietsbeurt is goed voor de accu, mits het een LiPo is (onze hybride is LiMnO2)